[VIDEO] Dr. Ana Maria Balahura, despre pacienții hipertensivi: O infecție cu SARS-CoV-2 va determina fluctuații ale tensiunii arteriale

Jan 4, 2021 | Hipertensiune Arterială, Ştiri

Peste 7,4 milioane de români suferă de hipertensiune arterială, o afecțiune extrem de periculoasă dacă este netratată. 30.000 de români mor în fiecare an din cauza complicațiilor severe ale hipertesiunii arteriale. Iar pandemia de COVID-19 complică lucrurile, fiindcă ,,s-a dovedit că hipertensiunea necontrolată sau hipertensiunea netratată predispune la o formă mai complicată de infecție cu SARS-CoV-2”, după cum a declarat dr. Ana Maria Balahura, medic primar cardiolog la Spitalul de Urgență Floreasca din București, secretarul Grupului de Lucru Hipertensiune Arterială al Societății Române de Cardiologie, într-un interviu pentru 360medical.ro.

La începutul pandemiei, din rațiuni fiziopatologice, s-a discutat faptul că administrarea unor antihipertensive, în speță a două clase de antihipertensive, inhibitorii de enzimă de conversie și sartanii, ar putea crește riscul de infecție, însă acest lucru nu s-a dovedit a fi adevărat, motiv pentru care medicul cardiolog a subliniat faptul că hipertensiunea arterială (HTA) nu predispune la infecția cu virusul SARS CoV-2. Dar o hipertensiune arterială necontrolată sau netratată va duce la afectarea rinichiului, la afectarea inimii, la afectarea creierului.

,,Atunci când se suprapune o infecție cu SARS CoV-2 care este o infecție sistemică și care este asociată cu inflamație și cu risc protrombotic, adică un risc de a forma cheaguri în organism, atunci evident că evoluția va fi mai complicată. În această pandemie este mult mai important să menținem regimul terapeutic recomandat de medic, să ne controlăm tensiunea arterială, s-o măsurăm la domiciliu și să ne asigurăm că respectăm toate recomandările medicului”, a precizat secretarul Grupului de Lucru Hipertensiune Arterială al Societății Române de Cardiologie.

Continuarea materialului pe www.360medical.ro