Studiu despre depistarea pacienților la risc de moarte cardiacă subită

Apr 12, 2021 | E-health, Prevenţie, Ştiri

Conform unui studiu publicat în AHA Journals, un sistem care combină rețelele neuronale profunde (Deep Neural Networks, DNN) și un dispozitiv mobil pentru înregistrarea electrocardiogramelor (mEKG) poate conduce la schimbarea paradigmei în ceea ce privește depistarea rapidă și eficientă a valorii QTc (interval QT corectat), precum și identificarea pacienților la risc de moarte cardiacă subită.

Rezultatele cercetării au demonstrat specificitatea (80%) și sensibilitatea (94,4%) crescută a acestui sistem, comparându-i capacitatea de identificare a prelungirilor QTc, semnificative din punct de vedere clinic, atât cu cea a unui expert QT, cât și cu cea a unui laborator specializat în măsurători QTc pentru studiul diverselor medicamente.

Prelungirea intervalului QT corectat (QTc) poate rezulta din mai multe cauze, fie în urma administrării anumitor medicamente, fie în urma afecțiunilor genetice precum sindromul congenital de QT lung, fie în urma diverselor afecțiuni sistemice printre care se numără și infecția cu SARS-CoV-2. O valoare ridicată a QTc poate predispune persoanele în cauză la complicații precum fibrilația ventriculară, torsada vârfurilor (TdP) și chiar moarte cardiacă subită. Ghidurile clasifică prelungirea intervalului QTc pentru valori mai mari de 460 ms în rândul femeilor și mai mari de 450 ms în rândul bărbaților.

Citește continuarea pe raportuldegarda.ro