În etapa a doua de vaccinare anti-COVID sunt incluse persoanele de peste 65 de ani şi cele cu boli cronice

Jan 13, 2021 | Prevenţie, Ştiri | 0 comments

Comitetul Naţional de Coordonare a Activităţilor privind Vaccinarea împotriva COVID-19 (CNCAV) precizează că în etapa a doua este inclusă populaţia la risc, reprezentată de persoanele de peste 65 de ani şi cele aflate în evidenţă cu boli cronice, indiferent de vârstă, în funcţie de indicaţiile vaccinurilor utilizate.

Potrivit unui comunicat al CNCAV, în conformitate cu dovezile ştiinţifice actuale, în categoria “boli cronice” se încadrează oricare dintre următoarele afecţiuni: diabet zaharat, obezitate, alte boli metabolice, inclusiv congenitale, afecţiuni cardiovasculare, afecţiuni renale, afecţiuni oncologice, afecţiuni pulmonare, afecţiuni neurologice, inclusiv sindromul Down, afecţiuni hepatice moderate/severe, afecţiuni autoimune, imunodepresii severe: pacienţi transplantaţi, cu consult medical prealabil, pacienţi care urmează terapii biologice sau terapie de lungă durată cu corticosteroizi, pacienţi infectaţi cu HIV/SIDA.

Coordonatorul campaniei de vaccinare împotriva SARS-CoV-2, dr. Valeriu Gheorghiţă, a declarat că se recomandă ca pentru persoanele vârstnice programarea la vaccinare să fie făcută de către medicii de familie.

“Majoritatea colegilor cu care am vorbit din reţeaua de medicină de familie au şi solicitări în acest sens şi au şi făcut o evaluare a persoanelor pe care le au în îngrijire. Modalitatea de programare se recomandă a fi prin medicul de familie, având în vedere că este în măsură să cunoască istoricul medical al fiecărei persoane şi să ofere informaţiile necesare legate de vaccinare şi de beneficiile vaccinării şi, practic, cu fiecare persoană în parte se stabileşte ziua şi centrul de vaccinare în care doreşte să fie vaccinat. Programarea se poate face şi individual, separat, prin aparţinători, prin call center sau prin direcţia de asistenţă socială”, a explicat Gheorghiţă într-o conferinţă de presă susţinută la Palatul Victoria.

El a adăugat că nu sunt deocamdată date de la medicii de familie pentru o estimare a intenţiei de vaccinare în rândul persoanelor vârstnice. Gheorghiţă a menţionat că pentru zonele în care nu există dispensare sau puncte medicale vor fi organizate caravane mobile pentru vaccinare.

“Sunt judeţe unde sunt identificate şi pregătite (caravanele mobile – n.r.), sunt judeţe în care încă se pregătesc, sunt în curs de echipare aceste caravane mobile. O estimare – la nivel naţional sunt circa 42-43 de caravane mobile necesare”, a menţionat acesta.

Dr. Valeriu Gheorghiţă a declarat că în etapa a doua de vaccinare se poate ajunge la 40-45.000 de doze administrate în fiecare zi. “După modele pe care le-am avut împreună cu colegii de la Institutul de Sănătate Publică, modelarea epidemiologică, putem ajunge la 40-45.000 de doze administrate în fiecare zi, ceea ce nu reprezintă cazuri noi, nu reprezintă persoane noi, pentru că trebuie să luăm în calcul – din 20 ianuarie încep persoanele care îşi vor face în acea zi rapelul, la care se adaugă persoanele noi, care vor fi la prima doză”, a spus Gheorghiţă.

El a adăugat că numărul dozelor consumate în fiecare zi începând cu data de 20 ianuarie va fi mult mai mare. “Persoanele care astăzi sunt vaccinate, să luăm un exemplu – 10.000 de persoane, peste 21 de zile vor fi aceste 10.000 de persoane la care se vor adăuga toate persoanele noi care vor fi programate în ziua respectivă”, a menţionat Gheorghiţă. AGERPRES

March

April 2021