Hipertensiunea la tineri – cum o recunoști și ce faci când tensiunea e mare

Aug 20, 2021 | Hipertensiune Arterială, Ştiri

Hipertensiunea arterială, un important factor de risc pentru accidentul vascular cerebral, reprezintă o boală cronică caracterizată prin valori crescute ale presiunii arteriale a sângelui. Adesea asimptomatică, hipertensiunea arterială poate provoca rigidizarea arterelor, ceea ce poate crește riscul pentru o serie de condiții de sănătate severe.

Hipertensiunea la tineri afectează 1 din 8 adulți cu vârste cuprinse între 20 și 40 de ani. Tensiunea arterială crescută poate să apară inclusiv la vârste fragede, fiind asociată cu anomalii neurologice si cu o probabilitate crescută de evenimente cardiovasculare în viața de adult. Supraponderabilitatea și stilul nesănătos de viață, probleme ce s-au accentuat în ultimii ani, sunt principalele cauze ale ratei ridicate a hipertensiunii arteriale la tineri. În ciuda incidentei crescute, afecțiunea este subdiagnosticată, astfel că adesea tratamentul este întârziat.

Cum puteți recunoaște hipertensiunea arterială?

Hipertensiunea arterială la tineri este adesea asimptomatică, simptomele fiind prezente doar în momentul apariției unor complicații cardiovasculare. La persoanele tinere, simptomele hipertensiunii sunt de cele mai multe ori trecute cu vederea, suspiciunea de tensiune arterială crescută fiind ridicată în urma vizitei la medicul de familie. Simptomele incipiente cele mai frecvente la tinerii hipertensivi sunt amețeli frecvente, transpirații reci, dureri în regiunea inimii, dureri de cap, dificultăți de respirație sau sângerări nazale.

Materialul integral pe Romedic.ro