Cum să ții tensiunea arterială sub control fără medicamente. 5 recomandări dovedite științific

Jan 7, 2021 | Prevenţie | 0 comments

Specialiștii susțin, cu argumente științifice, că la baza creșterii tensiunii arteriale stau nu doar anumite alimente, ci și durerea, antidepresivele și singurătatea.

Cercetătorii susțin că o dietă bazată de alimente vegetale, dar și o cantitate limitată de alimente animale, ar ține sub control tensiunea arterială. Dacă sarea, îngrijorarea și mânia o pot crește și aceste fapt nu mai e pentru mulți o necunoscută, e bine să știți că și alte aspecte duc la hipertensiune precum: adaosul de zahăr, singurătatea, apneea de somn, nu ai destul potasiu, durere, suplimente din plante, probleme cu tiroida, vizita la medic, anticoncepționale, antidepresivele.

Unele alimente ajută la menținerea în limite normale a tensiunii arteriale

Dintre alimentele benefice, recomandate de specialiștii webmd amintim:

  • iaurt – ajută la strângerea și relaxarea vaselor de sânge atunci când ar trebui; e sursă de calciu fără prea mult zahăr sau grăsimi;
  • pește – somonul conservat sau sardinele sunt o altă sursă de calciu; uleiul de pește, macrou și sardinele conțin omega-3, acizii grași care stimulează sănătatea și vă ajută inima;
  • semințe – precum dovleacul, inul și floarea-soarelui se adaugă la salate, iaurt sau fulgi de ovăz;
  • sfecla – un amestec de trei părți de sfeclă de zahăr și o parte de suc de mere pot face tensiunea arterială sistolică să scadă în doar câteva ore, susține un studiu;
  • usturoi – stimulează nivelurile de oxid nitric care dilată vasele de sânge;
  • ciocolata neagră ridică nivelul de oxid nitric și duce la relaxarea vaselor de sânge;
  • fistic – asemeni nucilor și migdalelor, fisticul este o sursă excelentă de grăsimi sănătoase care ajută inima; în plus, fisticul pare să aibă un foarte puternic efect asupra scăderii tensiunii arteriale;
  • rodii – sucul de rodii consumat regulat scade tensiunea arterială.

 

Materialul integral pe www.dcmedical.ro