Ministerul israelian al Sănătăţii a anunţat duminică investigarea unui mic număr de cazuri de miocardită la persoane vaccinate cu serul anti-COVID-19 produs de Pfizer-BioNTech, relatează Reuters.

Conform unei analize a autorităţilor israeliene, au fost semnalate câteva zeci de noi cazuri de miocardită în rândul celor peste cinci milioane de persoane vaccinate în Israel, cele mai multe după prima doză de vaccin Pfizer-BioNTech, majoritatea semnalate la persoane cu vârste de până în 30 de ani.

Nu este însă clar dacă numărul acestor cazuri este neobişnuit de ridicat şi nici dacă există vreo legătură cu vaccinul, acestea fiind investigate în prezent, a declarat Nachman Ash, coordonatorul campaniei israeliene de combatere a pandemiei.

Determinarea unei legături cu vaccinul, a explicat responsabilul israelian, va fi dificilă, întrucât miocardita, o afecţiune care adesea se vindecă fără complicaţii, poate fi cauzată de o varietate de virusuri şi un număr comparabil de cazuri a fost raportat de asemenea în anii anteriori.

Compania Pfizer a transmis că nu a observat o creştere a incidenţei acestei afecţiuni cardiace peste cea normală în rândul populaţiei generale.

La rândul său, Nadav Davidovici, director al şcolii de sănătate publică a Universităţii Ben Gurion din Tel Aviv, afirmă că inclusiv în eventualitatea în care s-ar confirma o legătură între vaccin şi aceste cazuri de miocardită, riscurile nu ar fi suficient de serioase încât să fie oprită administrarea vaccinului, întrucât ”riscul îmbolnăvirii de COVID-19 este mult mai mare decât efectele adverse ale vaccinului, iar riscul de peri/miocardite după vaccinare este mic şi temporar”.AGERPRES