Consumul de arahide poate reduce riscul de accident vascular cerebral ischemic și de boli cardiovasculare

Sep 10, 2021 | Ştiri

Potrivit unui nou studiu, bărbații și femeile asiatice care trăiesc în Japonia și care au consumat arahide (în medie 4-5 porții de arahide / zi) au avut un risc mai mic de a avea un accident vascular cerebral ischemic sau un eveniment cardiovascular comparativ cu cei care nu au consumat arahide.

În timp ce studiile anterioare au legat consumul de arahide de îmbunătățirea sănătății cardiovasculare în rândul americanilor, cercetătorii din acest studiu au examinat în mod specific legătura dintre consumul de arahide și incidența diferitelor tipuri de accident vascular cerebral (ischemic și hemoragic) și evenimentele bolilor cardiovasculare în rândul bărbaților și femeilor japoneze.

Am arătat pentru prima dată un risc redus de incidență a accidentului vascular cerebral ischemic asociat cu un consum mai ridicat de arahide la o populație asiatică. Rezultatele noastre sugerează că introducerea arahidelor în dieta dumneavoastră are un efect benefic asupra prevenirii accidentului vascular cerebral ischemic”, a declarat autorul principal al studiului, Satoyo Ikehara.

Alunele sunt bogate în substanțe nutritive sănătoase pentru inimă, cum ar fi „acizi grași mononesaturați, acizi grași polinesaturați, minerale, vitamine și fibre dietetice care ajută la scăderea riscului de boli cardiovasculare prin reducerea factorilor de risc, inclusiv a tensiunii arteriale ridicate, a nivelului ridicat de colesterol rău din sânge și a inflamațiilor cronice”, a spus Ikehara.

Cercetătorii au examinat frecvența cu care oamenii au raportat consumul de arahide în raport cu apariția accidentului vascular cerebral și a bolilor cardiovasculare. Analiza include persoane care au fost recrutate în două etape, în 1995 și 1998-1999, un total de peste 74.000 de bărbați și femei asiatice, cu vârste cuprinse între 45 și 74 de ani.

Participanții au completat un sondaj cuprinzător privind stilul de viață, care a inclus și un chestionar despre frecvența consumului de arahide. Au fost urmăriți timp de aproximativ 15 ani – până în 2009 sau 2012, în funcție de momentul în care au fost inițial înscriși.

Incidența accidentului vascular cerebral și a bolilor cardiace ischemice au fost determinate prin colaborarea cu 78 de spitale participante din zonele incluse în studiu.

Conform înregistrărilor medicale, cercetătorii au observat 3.599 de accidente vasculare cerebrale (2.223 ischemice și 1.376 hemoragice) și 849 de cazuri de boli cardiace ischemice dezvoltate în perioada de urmărire.

Nivelurile de consum de arahide au fost clasificate în patru grupe, cu 0 arahide pe zi ca cel mai mic aport, comparativ cu 4 porții de arahide pe zi ca fiind cel mai mare aport. În comparație cu o dietă fără arahide, cercetătorii au descoperit că, consumul de aproximativ 4-5 porții de arahide fără coajă pe zi a fost asociat cu:

  • Risc cu 20% mai mic de accident vascular cerebral ischemic;
  • Risc cu 16% mai mic de accident vascular cerebral total;
  • Risc cu 13% mai mic de a avea boli cardiovasculare (aceasta au inclus atât accidentul vascular cerebral, cât și bolile ischemice ale inimii).
  • Nu s-a găsit o asociere semnificativă între consumul de arahide și un risc mai scăzut de accident vascular cerebral hemoragic sau de boală cardiacă ischemică.

Legătura dintre consumul de arahide și riscul redus de accident vascular cerebral și boli cardiovasculare a fost consecventă atât la bărbați, cât și la femei.

În ciuda cantității mici de arahide consumate de participanții la studiu, a fost constatat efectul benefic al consumului de arahide asupra riscului de accident vascular cerebral, în special accident vascular cerebral ischemicObiceiul de a mânca alune și nuci nu este încă obișnuit în țările asiatice. Cu toate acestea, adăugarea unei cantități mici la dieta poate fi o abordare simplă, dar eficientă, pentru a ajuta la reducerea riscului de boli cardiovasculare”, a spus Ikehara.

American Heart Association recomandă să consumați aproximativ cinci porții de nuci nesărate pe săptămână; o porție reprezintă 2 linguri de nuci. În afară de arahide, asociația mai spune că alte opțiuni sănătoase de nuci includ caju nesărat, nuci de macadamia și alune.

 

Sursă material neurosciencenews.com.