1 din 4 pacienți cu infarct miocardic prezintă simptome atipice, care nu sunt recunoscute ca o urgență medicală

May 17, 2021 | Prevenţie, Ştiri

Unul din patru pacienți cu infarct miocardic prezintă simptome atipice, cum ar fi dificultăți de respirație (dispnee), epuizare extremă și dureri abdominale, potrivit unui studiu publicat recent în revista European Heart Journal – Acute Cardiovascular Care. Pacienții cu simptome atipice au fost mai puțin susceptibili la a primi ajutor de urgență și au avut șanse mai mari de deces în decursul primelor 30 de zile de la infarct, comparativ cu cei care prezentaseră dureri toracice.

„Simptomele atipice au fost cele mai frecvente în rândul persoanelor în vârstă, în special în cazul femeilor, care au apelat la o linie de asistență medicală care nu era de urgență. Acest lucru sugerează că pacienții nu știau că simptomele lor necesită o atenție urgentă”, a declarat autorul studiului, Prof. Dr. Amalie Lykkemark Møller de la Spitalul Nordsjællands din Danemarca.

Infarctul miocardic necesită tratament rapid pentru a restabili fluxul sanguin coronarian și pentru a reduce mortalitatea. Recunoașterea simptomelor de către pacienți și personalul sanitar este crucială pentru a reduce întârzierile în acordarea tratamentului salvator. Dr. Møller a precizat că „se știu puține lucruri despre modul în care simptomele influențează acțiunile pacienților, accesul la servicii medicale optime și cum influențează supraviețuirea”.

Materialul integral pe raportuldegarda.ro